Top latest Five کامپوزیت Urban news

Wiki Article

شکل و راستای سطح تماس اباتمنت و ایمپلنت را در قالب گیری الگو برداری و کپی می کند تا موقعیت ایمپلنت به دقت مدل شود.

افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم. مطالب مرتبط

خشک نگه داشتن منطقه کاری در دهان: دندان آماده باید کاملاً خشک (از بزاق و خون) باشد هنگامی که مواد کامپوزیتی پایه رزینداخل حفرهدندانی قرار داده می‌شود؛ که البته در برخی مواردخشک نگه داشتن دندان‌های دندانه ای (مولر) دشوار است.

پروتزی که روی آن گذاشته می شود متفاوت است و می تواند ثابت یا متحرک باشد.

باید بهداشت دهان و دندان در هنگام استفاده از دندان مصنوعی را بسیار زیاد رعایت کنیم.

همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت می کند.

مینی ایمپلنت پروتزی شبیه به ایمپلنت دندان با ابعادی کوچک‌تر است که در برخی شرایط که فضای کمتری برای پیشتیبانی ایمپلنت معمولی وجود دارد، به جای ایمپلنت استفاده می‌شود. از مینی ایمپلنت جهت باثبات کردن پروتز مصنوعی مانند دندان مصنوعی فک پایین برای دندان‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود.

با این حال، خواص مکانیکی آن به عنوان پرکننده کمتر از معمول است (مقاومت ۴۰–۴۵٪ نسبت به وزن آن). بنابراین، برای شرایط تحمل بار مناسب نیست و همچنین مقاومت سایشی کمی نیز دارد.[۱۰]

در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، این کامپوزیت‌ها به میزان قابل توجهی در تحمل استحکام فشاری بهبود یافت و قابلیت استفاده در دندان‌های خلفی را پیدا کردند. کافی بود.

جراحی ایمپلنت دندان با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در انجام این عمل توسط دندانپزشک است .

پرکننده بالک یا فله از ذرات سیلیس و زیرکونیوم آگلومره نشده تشکیل شده‌است. این پرکننده‌ها شامل ذرات نانوهیبرید با نسب وزنی ۷۷ درصد هستند. در واقع این دسته از کامپوزیت‌ها به این دلیل طراحی شده‌اند که مراحل کلینیکی مصرف را ساده‌تر و کمتر کنند و نیز فعالیت نوری آن‌ها را در عمق ۴–۵ میلی‌متر ممکن سازند و تنش‌های ناشی از ماندگاری طولانی مدت در دندان را کاهش دهند.

هر دو روش اگر توسط متخصص مجرب کار شوند، website کارایی کافی را دارند و نتیجه بخش هستند.

دیگر کاربرد کامپوزیت به‌منظور زیبایی لبخند و بهبود ظاهر دندان‌ها است. کامپوزیت زیبایی دندان‌ها را به ارمغان می‌آورد. برای ترمیم دندان‌های شکسته یا دندان‌هایی که عاج آنها دچار سایش‌شده‌است، از کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود.

علت بروز این مشکل بعد از کامپوزیت، عدم رعایت نکات بهداشت دهان و دندان و نکات مراقبت بعد از کامپوزیت دندان‌ها است.

Report this wiki page